Avrupa’da enerji fiyatlarını düşürecek dev şebeke paketi onaylandı

Avrupa Birliği enerji bakanları, Hürmüz Boğazı krizine karşı tedbirleri ele alırken, enerji fiyatlarını düşürecek ve altyapıyı güçlendirecek şebeke paketinde uzlaştı.

Yayın Tarihi:

Yayın Saati:

LÜKSEMBURG – Avrupa Birliği (AB) enerji bakanları, Lüksemburg’da gerçekleştirilen Ulaşım, Telekomünikasyon ve Enerji Konseyi (TTE) toplantısında bir araya geldi. Toplantıda, üye ülkeler arasında sınır ötesi elektrik ve gaz şebekelerini modernize etmeyi amaçlayan “Avrupa Şebekeleri Paketi” konusunda genel yaklaşım üzerinde mutabakat sağlandı. Enerji fiyatlarını düşürmeyi ve arz güvenliğini artırmayı hedefleyen bu stratejik adım, özellikle Almanya gibi sanayi devlerinde yaşayan göçmen kökenli tüketicilerin ve küçük işletmelerin yüksek enerji faturalarından korunması adına büyük önem taşıyor.

Enerji faturaları düşecek

Bakanların üzerinde uzlaştığı paket, trans-Avrupa enerji altyapısı (TEN-E) kurallarının revizyonunu ve yenilenebilir enerji projelerine yönelik izin süreçlerinin hızlandırılmasını içeriyor. “Tek Avrupa, Tek Pazar” yol haritasının en kritik yapı taşlarından biri olan bu düzenleme, üye ülkeler arasındaki şebeke bağlantılarını güçlendirerek yeşil enerji geçişini hızlandıracak. Enerji şebekelerinin modernize edilmesiyle birlikte, Avrupa genelinde elektrik maliyetlerinin kalıcı olarak düşürülmesi ve piyasalardaki fiyat dalgalanmalarının önüne geçilmesi hedefleniyor.

Hürmüz Boğazı krizine karşı ortak önlem

Konsey toplantısının bir diğer kritik gündem maddesi ise Orta Doğu‘da yaşanan gerilimler ve Hürmüz Boğazı’nın kapatılması riskine karşı alınacak önlemler oldu. Enerji bakanları, olası bir tedarik krizinin Avrupa iç pazarında fiyat patlamalarına yol açmasını engellemek için koordinasyon ve şeffaflık kararı aldı. Piyasaların parçalanmasını önlemek amacıyla ortak hareket edileceğini vurgulayan yetkililer, AB enerji güvenliğini hem vatandaşları hem de ekonomiyi koruyacak şekilde geleceğe hazırlıklı hale getirmeyi taahhüt etti.

Hedef 2040 yılında yüzde 90 emisyon azaltımı

Toplantıda ayrıca Nisan 2026’da yürürlüğe giren yeni Avrupa İklim Yasası çerçevesinde, 2030 sonrası enerji politikaları da masaya yatırıldı. AB genelinde sera gazı emisyonlarını 2040 yılına kadar yüzde 90 oranında azaltma hedefi doğrultusunda, yenilenebilir enerji ve enerji verimliliği mevzuatlarının güncellenmesi kararlaştırıldı. Bakanlar, bu dönüşümün Avrupa’nın küresel rekabet gücünü artırırken, yerli kaynaklarla üretilen enerjiyi herkes için erişilebilir kılması gerektiği konusunda fikir birliğine vardı.

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu giriniz!
Lütfen isminizi buraya giriniz

Benzer haberler

spot_img

Son haberler

spot_img